eBook Import Dari China

Saturday, December 13, 2008

Perempuan Materialistik????

aku ade baca 1 magazine ni. topik pasal PEREMPUAN SEKARANG MATERIALISTIK! ade yg sokong? huhuhu.... ibaratnye sbb nila setitik rosak susu sebaldi. hikhikhik... pada aku x semua perempuan mcm tu cuma segelintir. tak dinafikan perempuan skarang byk yg demand bila nak memulakan sesuatu hubungan dgn lelaki. lelaki tu kena ade kereta, umah, keje tetap n bla..bla..bla... semua tu pada aku memang penting untuk memulakan kehidupan dengan pasangan hidup kite. betul x girlz? benda2 tu semua satu keperluan bile dh berkeluarga. cuma perempuan yg MATERIALISTIK je yg demand lebih. nak lebih dr org lain. org ade kete kancil , die nak kete BMW. org ade umah flat, die nak umah banglo. ish... ish.. ish... nyampah aku....

kekadang aku x boleh terima gak bile ada kenyataan lelaki kat mana2 media cetak yg anggap pompuan x boleh hidup susah bile dh kawen. pompuan sanggup hidup susah bile dieorg tahu suami dieorg rajin berusaha utk family. walaupun keje rajin tp kalo dah rezeki setakat itu je Tuhan bagi, syukurlah Alhamdulillah. kite terima aje. bile dapat suami yg malas keje, isteri mana yg tahan mcm tu. asyik2 nak kena suapkan laki je hari2??? tanggungjwb suami kan cari nafkah bukan nyer isteri. hhmm... cukup lah tu. malas nak cite panjang2. setiap orang baik lelaki or pompuan kena tahu tanggungjawab masing2. kalo ade yg lepas tangan, masalah lah jawabnyer. huhuhu....

1 comment:

Anonymous said...

kehidupan ni adil adanya perempuan materialistik utk menjadi cermin pada perempuan len kt dunia ni. lelaki ramai yg eksploitasi perempuan tu lg teruk